Звіт

Директора Осівського НВК "ЗОШ І-ІІІ ступенів - ДНЗ"

Дубровицької районної ради Рівненської області про свою діяльність на посаді протягом 2018-2019 навчального року

с. Осова                                                                                                                     19.06.2019р.

Шановні присутні! Закінчився навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу школи, оцінити діяльність директора на посаді протягом 2018-2019 навчального року.

Як директор школи, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувався Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов'язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

Загальна інформація про школу.

Управління та фінансування здійснюється відділом освіти Дубровицької РДА, якому делеговані відповідні повноваження. Будівля школи прийнята в експлуатацію 1986 року, земельна ділянка, яка належить школі має площу 2.80 га. У 2018-2019 навчальному році працювало 22 педагогічних працівника ( з них 22 на постійній основі та один сумісник) та 9 працівників з числа обслуговуючого персоналу. Навчання завершило 164 учні у 11 класокомплектах та 17 вихованців групи короткотривалого перебування. З 1 березня 2013 року група короткотривалого перебування дітей функціонує у складі навчально-виховного комплексу «загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад.

Кадрове забезпечення.

У 2018-2019 навчальному році штатними працівниками Осівський НВК був забезпечений на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів (навіть обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп'ютером, оргтехнікою. 100 % педагогів школи пройшли навчання інформаційним технологіям .

Методична робота.  Керівництво методичною роботою здійснювала методична рада, яка працює на базі шкільного методичного кабінету.

До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічні звання та вищу кваліфікаційну категорію. В організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами школи  використовуються можливості шкільного методичного кабінету (кабінет заступника з НВР Капран О.П.), де сконцентровані нормативні документи про освіту,  програми з базових дисциплін, матеріали з досвіду роботи  учителів, матеріали діяльності шкільних методичних об'єднань, зразки оформлення шкільної документації,  технічні засоби (комп'ютер,  ноутбуки,  копіювальна техніка), тощо.

У закладі освіти працювали 4 методичні обєднання: вчителів природничо-метематичного циклу,  вчителів суспільно-гуманітарного циклу, вчителів початкових класів, класних керівників. Учителі проводили відкриті уроки, виховні заходи, ділились досвідом роботи.

     Педагогічні працівники навчально-виховного комплексу йдуть в ногу з життям. Широко впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається; активно застосовуються комп’ютерні технології. З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більше і більше педагогів школи.

      Педагоги школи активно залучаються до роботи у районних семінарах (психолог Стовба Я.О.), ярмарку педагогічних ідей (вчитель української мови і літератури Клюйко М.М.), участі у вебінарах і тренінгах (Шевчук Н.М.,  Хоменко М.В., Ляшко К.М., Стельмах А.М., Клюйко М.М., Капран О.П., Рудичик Т.М., Ляшко С.П., Костюкевич В.А.).  Ляшко К.М. опублікувала власний авторський матеріал в мережі Інтернет на сайтах педагогічного напрямку. Учасники вебінарів і тренінгів отримали сертифікати (Пінчук Н.М.- 3,  Пінчук Б.В. - 11, Ляшко С.П.- 4, Клюйко М.М. -2, Ільчук С.Ф. -3). Психолог Стовба Я.О. стала переможцем районного і учасником ХVІ обласного конкурсу-ярмарку педагогічної творчості в номінації «Практична психологія».

    Було видано посібники вихователем групи продовженого дня Стасюк Г.В. і психологом Стовбою Я О. посібник «Формування навичок здорового способу життя учнівської молоді через впровадження методів та технологій для збереження і зміцнення здоров’я».

Курсову підготовку в 2018-2019 навчальному році пройшли: Клюйко М.М., Ляшко С.П., Столяр С.А., Ільчук Ф.М., Ляшко К.М.

 У 2019 році були атестовані:

Шевчук Олександр Миколайович - підтверджена кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»;

Федорів Людмила Юріївна - підтверджена кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»;

Шевчук Наталія Михайлівна - присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»;

Пінчук Наталія Миколаївна - присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»;

Морякова Оксана Станіславівна - присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії»;

Ляшко Катерина Микитівна - присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»;

Клюйко Марія Михайлівна - присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії».

 Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників школи дозволяють зробити висновок про можливість проведення освітнього процесу  на відповідному  рівні.

Навчальна діяльність учнів.

Станом на 1 вересня 2018 року до першого класу були залучені всі діти, яким виповнилось 6 років, а це 21 учень. Навчання першокласників здійснювалося на основі реалізації Концепції НУШ.

  У школі існує певна система роботи щодо профільного навчання. Враховуючи потреби учнів, бажання батьків та можливості школи у 10 класах сформований інформаційно-технологічний профіль Учні нашої школи традиційно активні учасники районних та обласних олімпіад, конкурсів, спортивних змагань.

У 2018-2019 навчальному році менш результативною була робота із здібними дітьми  (ІІ місце в районній олімпіаді з  української мови і літератури).

Виховна та позакласна робота.

Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов'язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу. У зв'язку з цим виховна діяльність школи була спрямована згідно напрямків:

  • Національно-патріотичне виховання.
  • Військово-патріотичне виховання.
  • Профілактика насильства.
  • Протидія булінгу.
  • Безпечний Інтернет.
  • Фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя.
  • Запобігання торгівлі людьми.

  Районні спортивні  заходи у яких минулий рік взяла участь наша школа показала активність учнів школи. Про це свідчать чисельні нагороди за призові місця з волейболу та легкої атлетики.

   Активним у житті школи було учнівське самоврядування. У школі діє система самоврядування «Квітуча юність». Силами активістів парламенту під керівництвом педагога-організатора Шевчук О.В. та за допомогою учителів, класних керівників були організовані шкільні вечори «Козацькому роду нема переводу!», вечір зустрічі Нового року, вечір зустрічі випускників, «Нумо, дівчата!». Також організовувалися численні шкільні дискотеки самими учнями з використання шкільної звукопідсилюючої техніки. Здобувачі освіти долучилися до благодійної діяльності: «Новорічно-різдвяні подарунки дітям Луганщини», «Новорічний гостинець воїнам АТО». Дозвілля дітей у вечірній час було організоване згідно можливостей школи та на високому рівні. Також членами учнівського самоврядування систематично перевірялись робочі куточки у класах, вологе прибирання на перервах, стан озеленення школи. Згідно плану, щопонеділка відбувалися загальношкільні лінійки, де учні звітувалися за стан чергування по школі, проведену роботу. Також  здобувачі освіти були активними учасниками заходів, які організовувалися в освітньому закладі: «День толерантності», «День Гідності та свободи», «Пам’ятаємо про голодомор», «СНІД – чума ХХІ століття», акція «16 днів проти насильства», конкурсах читців, спортивних святах, «100-річчя Злуки», «Ми різні – і в цьому наше багатство, ми єдині – і в цьому наша сила», «Пам’ятаємо Крути», «Афганістан – подвиг, біль, пам'ять», у заходах до Всесвітнього дня безпечного Інтернету, до Дня Землі, Дня рідної мови, Дня пам’яті та примирення, Дня вишиванки.

Правовиховна робота.

Практичним психологом школи регулярно і ефективно проводяться корекційно-розвивальні заняття з учнями групи ризику та учнями, що потрапили у складні життєві умови. Та все ж за звітній період траплялись випадки протиправної поведінки учнів, зокрема агресивна поведінка, пропуски занять без поважних причин. Проте, за рахунок постійної профілактичної роботи, співпраці з органами внутрішніх справ, на обліку в кримінальній міліції у справах неповнолітніх Дубровицької РВ УМВС учні школи відсутні. Належна робота проводилася з профілактики насильства та булінгу. Так, опрацьовано з учасниками освітнього процесу закладу законодавчі вимоги з питань запобігання булінгу та профілактики насильства, створено нормативно-правову базу з цього напряму, проведено психологічне обстеження «Мапа школи», заведено журнали реєстрації виявлення фактів насильства та булінгу, проведено просвітницьку роботу серед учасників освітнього процесу щодо неприпустимості девіантної поведінки, організовано зустріч з представниками ювенальної превенції (21.02.2019 року), розроблено персональні пам’ятки-поради «Як поводити себе, до кого звертатися, якщо ти свідок чи жертва булінгу», проведено Тиждень протидії булінгу у рамках якого учні шкільного самоврядування зняли тематичний ролик «Стоп булінг!», практичним психологом Стовбою Я.О. проведено тренінгові заняття протистояння булінгу. Також у закладі освіти проводилися тематичні тижні та місячники у рамках яких проведено ряд заходів, які сприяли запобіганню протиправних дій.

Соціальний захист.

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:

  • чорнобильців -169;
  • малозабезпечених - 5;
  • з неповних сімей - 2;
  • багатодітних -52.                                                                                  .

Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. Для них була організована участь у таких заходах: шкільні та сільські спортивні турніри, районні конкурси.

Співпраця з батьками.

Виховання учня в школі і сім'ї - щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов'язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами. Чергові з числа батьків слідкують за порядком під час загальношкільних заходів. Класні керівники тісно співпрацюють з сім'ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої спостереження заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень. Однією з традиційних з форм роботи з батьками у Осівській школі є батьківські лекторії. Тематика лекцій підбирається з врахуванням вікових особливостей дітей.

Збереження і зміцнення здоров'я учнів та працівників.

Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів та вчителів у закладі обладнаний медичний пункт де працює шкільна медична сестра, яка організовує систематичне та планове медичне обслуговування учнів, забезпечує профілактику дитячих захворювань. Щорічно на базі центральної районної лікарні діти проходять медичне обстеження.. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі. Медичне обслуговування працівників школи організовано також на базі Дубровицької ЦРЛ. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд у червні за графіком кабінету профогляду медичної установи. На проходження медичного огляду кожному працівнику школи виділяється два дні. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у медсестри школи.

Важливим аспектом збереження здоров'я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі Цікавими оздоровчими заходами у школі є проведення традиційного Дня здоров'я, шкільної спартакіади, бесіди з лікарями ЦРЛ, показ відеофільмів про шкоду куріння, наркотиків, алкоголю, виступи шкільної медсестри на загальношкільних лінійках. Також сприяють здоровому способу життя відвідування спортивних та туристичного гуртків. Учні закладу освіти стали переможцями багатьох спортивних змагань з волейболу та легкої атлетики. Працівники школи також брали участь у змаганнях серед працівників освіти і стали переможцями (змагання з футзалу, туристичні змагання). Також у лютому 2019 року проведено місячник «Ти і твоє здоров’я» у рамках якого класними керівниками проведено бесіди: «Про шкоду куріння. Згубна цигарка», «Спокус безліч, а здоров’я одне» (5 клас), «Інтернет-залежність: симптоми і наслідки» (8 клас), «Відверто про дівоче» (9 клас), «Засоби профілактики травматизму», «Про шкідливість куріння» (11 клас), лекторії «Наше здоров’я: перспективи та ризики» (7 клас), «Геть байдужість від здоров”я» (10 клас), виготовлення пам”яток «Основні складові здоров”я»(10 клас), перегляд презентації «Корисні та шкідливі звички» (10 клас), виховні години «Здоров”я мати – вік біди не знати» (6 клас), «Наше здоров’я у наших руках» (7 клас), інформаційні години «Шкідливість їжі швидкого приготування» (6 клас), «Загартування» (7 клас),  вікторину «Чи знаєш ти правила здорового способу життя» (6 клас), тренінги «Екстремальні ситуації та здоров”я» (6 клас), «Здоров”я – головний життєвий скарб» (8 клас), кінолекторій «СНІД – квиток в один кінець: надія та відчай» (6 клас), ярмарок цікавих ідей «Що я маю знати, щоб зберегти своє здоров”я» (11 клас), перегляд та обговорення фільму «Алкогольний терор», «Правда про наркотики» (11 клас), створено презентації «Особливості організму людини та методи його загартування» (9 клас), «Секрети здоров”я» (8 клас), випуск бюлетенів «Здорова людина – щаслива родина» (9 клас), складання пам’ятки у соціальній мережі «Як уникнути залежності від наркотиків» (9 клас), конкурс малюнків «Здоров”я очима дітей» (1-4 класи);  

  • практичним психологом Стовбою Я.О. проведено урок здоров”я «Психічна та духовна складові здоров”я» (1-4 класи), тренінг «Моє здоров”я – мій вибір» (9 клас), психологічний тренінг «Шкідливим звичкам скажемо «ні!» (8-9 класи), інформаційну годину «Шкідливий вплив алкоголю та наркотичних речовин» (8-11 класи), анкетне опитування «Профілактика шкідливих звичок» (8-11 класи), виготовлення брошур «10 заповідей за здоровий спосіб життя» (10-11 класи), перегляд художньо-документального фільму про небезпеку алкоголю та наркотиків» (7-11 класи), створення антиреклами «Вибір є у кожного з нас», використання елементів методу аромотерапії під час тренінгових занять; годину спілкування «Життя – найбільша цінність» (5 клас), диспут «Не шкодь собі» (5 клас);
  • керівником туристичного гуртка «Пілігрим» Шевчуком О.М. організовано одноденний туристичний похід;
  • педагогом-організатором Шевчук О.В. організовано виставку стіннівок «Здоровий спосіб життя», продемонстровано фільм «Обирай життя», конкурс «Ми за здоровий спосіб життя» (7, 9 класи);
  • медичною сестрою Легкою А.Й. проведено майстер-клас «Перша медична допомога», бесіду «Щеплення»;
  • бібліотекарем Шевчук Н.І. підготовано виставку літератури про здоровий спосіб життя.

 

Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створено службу з охорони праці, сплановані заходи.

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. З метою інформування та відпрацювання навичок безпечної поведінки організовано тематичні тижні: Тиждень пожежної безпеки, Тиждень безпеки дорожнього руху у рамках яких проведено ряд заходів:

  • класними керівниками конкурс малюнків «Твоя безпека – твоя уважність», інформаційну хвилинку у 1-5 класах «Хай дитина знає кожна – жартувать з вогнем не можна!», у 7-11 класах диспут «Безпечне життя» (моделювання ситуацій), у 1-4 класах переглянули навчально-пізнавальний журнал для школярів «Абетка електробезпеки» та мультфільм на тему протипожежної безпеки, проведено бесіду з молодшими учнями «Електроприлади – наші помічники та небезпека від них»;
  • педагогом-організатором Шевчук О.В. підготовано загальношкільну лінійку, на якій  учні переглянули документальні фільми «Пожежна машина», «101 – служба порятунку», «Як поводитися під час пожежі», залучила учнів 9-11 класів до виготовлення буклетів правил пожежної безпеки;
  • медичною сестрою Легкою А.Й. прочитано лекцію «Надання першої долі карської допомоги при отруєнні чадним димом та при опіках;
  • бібліотекарем Шевчук К.І. підготовано виставку літератури на протипожежну тематику;
  • адміністрацією закладу освіти організовано екскурсію до пожежної частини, усі учасники освітнього процесу відпрацювали план-евакуацію з будівлі школи.

Систематично проводяться бесіди про правила поводження на дорозі, про безпеку на проїжджих частинах, відповідальність за керування транспортними засобами.

Фінансово-господарська діяльність.

Будівля школи прийнята в експлуатацію 35 років назад. Але не зважаючи на великий вік та зношеність, адміністрація школи разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб школи проводиться централізованою бухгалтерією відділу освіти Дубровицької РДА. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати, надбавок, доплат працівникам школи. За бажанням переважної більшості колективу було здійснено нарахування авансу. Завдяки злагодженості відповідальних за економію працівників, школа не виходить за ліміти спожитих енергоносіїв. Подвір'я школи завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядаються учнями школи, своєчасно обрізаються дерева, кущі. Фарбується огорожа, біляться бордюри. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, винесення та періодичне вивезення сміття з території школи.

Залишається проблемним питання завершення ремонту внутрішніх санвузлів. Проведено поточні ремонти класних кімнат: зроблено побілку стелі, пофарбовано підлогу, в частині класних кімнат переклеєно шпалери за кошти батьківських комітетів та колективу школи. Загальна кількість коштів отриманих на ремонт школи. Отримано від спонсорів баскетбольні щити для спортивного залу. До початку 2018-2019 навчального року мають бути отримані для заміни вікна в спортивний зал, класні приміщення 1-4, 11 класів та групи короткотривалого перебування, проведено капітальний ремонт даху.  

Управлінська діяльність.

Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів- предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

Контроль - це важлива, складна та об'єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У школі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом навчально-виховного процесу і, в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників поведінки, тощо. Під час здійснення внутріпшьошкільного контролю за рівнем викладання навчальних предметів заступником директора школи Оксаною Петрівною  використовуються діагностичні картки аналізу та вивчення стану викладання предметів з використанням комп'ютера. Аналіз результатів внутрішньошкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація школи приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.

Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва Осівською школою більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Директор школи у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей - шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування